Tuesday, April 29, 2014

Reforma e arsimit të lartë sipas qeverisë Rama



Dokumente: Green Paper

Grupi i Reformës ka shpallur planin e tij për reformën e arsimit të lartë. Më poshtë disa prej çështjeve kryesore.

- synimet e reformës ngelen po ato të shpallura në reformën e Tafaj (cilësia e arsimit të lartë, zgjidhja e problemit të financimit, aksesi, punësimi/employability, rritja e autonomisë dhe llogaridhënies).
- parimet janë disi të ngjashme me planin e reformës Tafaj (ndarja e kostos me studentin, pavarësia e institucioneve për të vendosur tarifa, konkurrencë por risi është ndarja e institucioneve publike në prioritare dhe joprioritare që shkel parimin e konkurrencës- qeveria e mëparshme ishte përqëndruar tek programet e studimit, megjithëse ishte përfolur disa herë ndarja në universitete të kërkimit të aplikuar e profesional dhe atyre me karakter shkencor)
- instrumentet e reformës janë gjithashtu të ngjashme me reformën Tafaj, perveç shpikjes së një autoriteti financiar ekzekutiv "të pavarur" (qeveria do të përcaktojë përparësitë, por autoriteti do të shpërndajë dhe vlerësojë gjithashtu?) 




Përmbledhje

KAPITULLI I


1.     Termat e Referencës Komisionit

Urdhëruar:   
                        Ky Komision, i quajtur Komisionipër Reformën Arsimin eLartëdhe Kërkimin Shkencor u krijua meurdhër Kryeministrit.

Qëllimi & Objektivat:         

                        Ky Komision ukrijuasi një instrument  i pavarur, i drejtuar dhe i përbërë  nga studiues dhe ekspertë arsimit lartë me qëllim kryesorhartimin e reformës arsimit lartë Shqipëri.

                                  Objektivi kryesori Komisionit është prodhojë ashtuquajturën “White Paper”, një Raport Shkencor për Politikën e Arsimit Lartëdhe Kërkimin Shkencor Shqipëri për përballuar zhvillimin afatshkurtër dhe afatgjatë vendit.

                         

Anëtarët e Komisionit: Komisioni iu ngarkua Dr. Arjan Gjonça
Emri                 Funksioni
1.Dr. Arjan Gjonça                  Prof. Asoc. i Demografisë,  London School of Economics and Political Science
2.Dr. Besnik Aliaj Prof. i Arkitekturës  dhe Planifikimit Urban, Universiteti POLIS
3.Dr. Myftar Barbullushi Prof. Shkencave Mjekësorë, Universiteti i Mjekësisë Tiranë
4.Dr. Dhurata Bozo Prof Asoc. Shkencave Biologjike, APAAL
5.Dr. Adrian Civici Prof. Shkencave Ekonomike, Universiteti Evropian i Tiranës.
6.Dr. Ervin Demo Prof. Asoc. Shkencave Ekonomike, Universiteti i Tiranës.
7.Dr. Edmond Hadëri Prof. Shkencave Biologjike, Universiteti Katolik i” Zojës së Mirë”
8.Dr. Artan Hoxha Prof. Asoc. i Shkencave  Juridike,  Unitersiteti  i Tiranës
9.Dr. Anila Paparisto Prof. Shkencave Biologjike, Fakulteti i Shkencave të Natyrës, UT
10.Dr. Elida Rapti Psikologe,  Universiteti i Arteve
11.Dr. Aleksandër Xhuvani Prof. i Inxhinierisë Informatike,  Universiteti Politeknik i Tiranës
Fazat Produktet Afatet
I Green Paper Janar-Prill 2014
II Diskutime, publikimi i raportit Prill-Maj 2014
III Raporti Përfundimtar / White Paper Korrik 2014
Hartimi i planit të punës / veprimtarive për reformën.


2. Qëllimet dhe Parimet eReformës

-    reforma u rqendrua tek mënyra e organizimit arsimit lartë Shqipëri dhe IAL-ve tij.
-    puna e Komisionit u fokusua tek format dhe madhësia e financimit arsimit lartë.
o   ana mësimore dhe puna kërkimore
o   rekomandimet tona, është lidhja shumë erëndësishme midis mësimdhënies dhe punës kërkimore - shkencore brenda një institucioni, departamenti dhe individit.
-    u diskutua nëse është e domosdoshme Shqipëria ketë një “sistem”unifikuar dhe standardizuar arsimit lartë.
-    theksojmë se sugjerimet tona duhet merren si një e rë dhe se interpretimi e vënia jetë i tyre mund funksionojnë vetëm si një e rë.

2.1  Qasja dhe synimet e reformës: Output


-         përmirësojë treguesit, kryesishtata matjes “dalje
-          përmirësimin e cilësisë së arsimit lartë dy drejtimet kryesore: mësimdhënie dhepunë kërkimore - shkencore.
-          përshtatet dhe paraprijë ndryshimeve në tregun e punës dhe në zhvillimin e vendit.
-          mendojmë për një sistem unifikuar dhe standardizuar arsimit lartë Shqipëri – qëllimi afatgjatë
-          arsim të lartë mbi baza financiare të qëndrueshme që t’u bëjë ballë ndryshimeve dhe cikleve ekonomike
o    larmia e financimit dhe pavarësia institucionale janë ... të rëndësishme për të maksimizuar të gjitha burimet e financimit që ekzistojnë në shoqëri.
o    institucione pavarura arsimit lartë t’i rezistojnë kohës dhe ndryshimeve ekonomisë dhe tregut (përsëritje 2.1.7 & 2.1.5)
-          të krijojë mekanizma të qëndrueshëm të kontrollit të brendshëm (brenda IAL-ve) dhe të jashtëm

2.2 Parimet operative të sistemit të arsimit të lartë sipas reformës:


A.    parimin e mundësive barabarta,
a.       Shteti e ka detyrim ligjor të ndihmojë për shkollim studentët që plotësojnë kriteret, por e kanë të pamundur financim[in] e studimeve të tyre.
b. ndihmë në bazë të nevojës dhe meritës 

B.     parimin e konkurrencën lirë
a.       Të gjitha institucionet earsimit lartë publik janë BARABARTA PËR FINANCIMqeveritar (parimi i konkurrencës).  
b.      Por....
     i.            Shteti bën diferencim vetëm për prioritetet etij strategjike.
   ii.            Vlërësimi! “Kjo barazi bëhet mbi bazën e vlerësimeve të mësimdhënies dhe punës kërkimore- shkencore.”
 iii.            Konkurrenca? “Disa nga institucionet e arsimit lartëduhet të gëzojnë status “TË VEÇANTË” për arsye se: janëprioritet kombëtar, ose nuk mund aplikojnë të njëjtat rregulla konkurrencës si IAL-të e tjera.”

C.     mbi gjitha, qenit shërbim publik, pra ketë akses nga gjithë mbi bazën emeritës.
-          SHËRBIM DHE E MIRË PUBLIKE, dhe si i tillë kërkon në mënyrë të vazhdueshme financim të pjesshëm dhe vëmendjen e shtetit.

D.    Integrimi i  MËSIMDHËNIES me KËRKIMIN SHKENCOR

E.     Financimi
              i.               Performanca! Financimi në bazë të performancës. Vlerësimi në saj të mësimdhënies, kërkimit shkencor dhe inovacionit(!).
            ii.               Seleksionimi! Qeveria/ Ministria e Arsimit, rcaktojnëpër çdo vit PËRPARËSITË r arsimin elartë, pra se sa fondedo të shkojnë dhe cilat fusha janë prioritet (këtu çdo qeveri reflekton politikat esaj), por jo mënyrën se si do të rdoren këto fonde nga IAL -të.
          iii.               Funksionimi i skemës: i pavarur nga qeveria nëpërmjet AGJENSISË KOMBËTARE  TË FINANCIMIT (që administron shpërndarjen e fondeve) dhe organizon vlerësimet e IAL-ve (i pavarur). Fondet shpërndahen mbi parimet e: Barazisë, Transparencës dhe Performancës
          iv.               Ndarja e kostove me studentin! “është e domosdoshme futja e një PAGESE MINIMALE  (TARIFË) për çdo student/ vit shkollor, ku qeveria përcakton pagesën/ KUFIRIN MAKSIMAL  (TAVAN) të tarifës, dhe ku çdo universitet vendos tarifat e tij.”
      v.       Kredia studentore për të mundësuar absorbimin e rritjes së tarifave të studimit.
1.         Master(cikli i dyte ) universiteti është i lirë për të vendosur tarifat.
2.         Thuhet: “Pagesa vendoset për diplomën universitare”?
            v.               Universitetet publike janë të lira të zhvillojnë veprimtari fitimprurëse.
1.         Masterat dmth. do të jenë fitimprurës dhe ato mund të vendosin tarifa mbi kosto?
2.         Po Dr.? , ciklet e shkurtra 2-vjeçare profesionale- vetëm në institucionet prioritare
          vi.               Diferencim për ndihmën e shtetit: nevoja dhe merita
1.         Shtresat nevojë financohen ngashteti me fond tëveçantë.
2.         Studentët me merita

F.      Sistemi i unifikuar dhe i standardizuar:
a.      Kërkon që institucionet të jenë të pavarura? Por standardizimi kërkon ndërhyrjen e shtetit!
b.      Sidoqoftë  parimet.
                                                                                           i.      PAVARURA aktivitetin etyre mësimdhënës dhe kërkimin shkencor
                                                                                         ii.      Të financuara pjesërisht nga shteti
                                                                                       iii.      Të vetë-menaxhuara

 

3. Fazat e zbatimit


1.  Faza e parë (0), është faza e hartimit të dokumentit strategjik Reformës dhe përgatitjes së Ligjit. Kjo fazë kafilluar Janar 2014 dhe do mbarojë Korrik2014.

2.  Faza e dytë (1). Zbatimi afatmesëm  i reformës,përfshin periudhën 2014-2017. Kjo fazë është menduar zgjasëminimalisht 3 vjet.

3.  Faza e Tretë (2), është faza estandardizimit të hapësirës shqiptare arsimit lartë, ka si qëllim unifikimin dhe standardizimin esistemit arsimit lartë,si dhe integrimin esistemit arsimit të lartë hapësirën evropiane.





.. vijon




0 comments:

Post a Comment