Wednesday, October 14, 2015

Intervistë e Jonis Metaj, përfaqësues i lëvizjes studentore

 

Gazeta Shqip, 14 Tetor 2015

http://www.gazeta-shqip.com/lajme/2015/10/14/ligji-i-arsimit-per-klientet-privati-shperndau-bursa-per-ps/

Flet përfaqësuesi i lëvizjes studentore, Jonis Metaj: Kërkojmë referendum për zbatimin

jonis metaj_1

Studentët e universiteteve publike duket se nuk kanë ndërmend të dorëzohen përballë ligjit për arsimin e lartë, duke deklaruar se mosimplementimin e tij do e kërkojnë me gjithë forcën e ligjit, pasi, sipas tyre, gjithçka është bërë për qëllime klienteliste. Kjo bëhet e ditur nga Jonis Metaj, një prej përfaqësuesve të lëvizjes studentore, i cili ka renditur edhe një herë të gjitha argumentet për arsyet e mosimplementimit, ndërkohë që nuk kanë munguar akuzat për klientë pranë qeverisë. Në një intervistë për gazetën “Shqip”, Metaj ka mbrojtur kauzën studentore, duke dhënë edhe argumentet kundër Ministrisë së Arsimit që, sipas tij, nuk janë marrë parasysh në asnjë moment.

Shpeshherë janë hedhur akuza se ky ligj miratohet për klientelizëm. Ku i bazoni ato?

Kjo reformë nuk është ndodhi e tanishme, por proces që ka nisur më herët, gjatë qeverisjes së djathtë. Jo rastësishëm, disa universitete private kanë publikuar punime rreth domosdoshmërisë së kësaj reforme, të cilën e gjithë bota po e kundërshton me masa të mëdha universitarësh në rrugë, por vetëm këta nuk e kanë parë, pasi reklamojnë dije dogmatike dhe interesa meskine ekonomike. Gjithashtu, pak muaj para ardhjes në pushtet të kësaj qeverie, disa universitete private kanë shpërndarë bursa të shumta dhe të kushtueshme për të rinjtë e Partisë Socialiste, të cilat janë shpërndarë publikisht nga kryebashkiaku i sotëm dhe mund t’i gjeni me disa kërkime të vogla në “Google”. Pastaj, procesi jodemokratik i hartimit të reformës, reagimi nervoz dhe banal i pushtetit ndaj reagimeve të universitarëve, kompromisi i heshtur i pozitës dhe opozitës rreth kësaj reforme, janë tregues më se të qartë e të mjaftueshëm për të provuar klientelizmin e reformës. Ne, studentët dhe pedagogët protestues, e kundërshtuam dje dhe vazhdojmë ta kundërshtojmë sot këtë akt rrënues për universitetin dhe shoqërinë.

Ministrja e Arsimit mohon që kjo të jetë e vërtetë. Pse duhet besuar argumentimi juaj?

Mjafton të lexosh ligjin e miratuar dhe vëren se i gjithë qëllimi është mbështetja e privatëve, ndarja e fondeve publike me ta. Mbrojtësit kryesorë të reformës edhe në debatet televizive janë veç pedagogë e pronarë universitetesh private. Të gjitha pikat e përmendura më sipër janë fakte të marra nga ligji. Të dobëtit do të kenë më pak fonde e do të zhyten edhe më tej. E të dobët janë universitetet publike të lëna në harresë, e shteti duket i gjithi i vënë në shërbim të privatëve.

Çfarë propozoni ju?

Ne propozojmë një ligj ku merren parasysh kërkesat e trupës universitare. Propozojmë mbi të gjitha ulje progresive të tarifave të studimit drejt zeros, deri në arsimin publik falas. Në këtë mënyrë, arsimi do të ishte i mundur për të gjithë, sipas mendjes e jo sipas xhepave. Propozojmë një ligj ku të merren parasysh kushtet e vështira të jetesës studentore dhe jo interesat e pronarëve të universiteteve private. Nevojiten mensa studentore, kushte më të mira në konvikt dhe mjedise shkollore, lehtësira sociale dhe hapësira kulturore. Fundja ne paguajmë shumë dhe nuk marrim asgjë. Ky ligj nuk trajton asnjë nga këto kërkesa e nevoja, me të cilat ndeshen në përditshmërinë e tyre studentët, por mendon vetëm e vetëm se si të zhvatë studentët për të financuar privatët dhe burokratët e kompromentuar, të cilët, përkundër pretendimeve të qeverisë, prej nga mori shkas kjo reformë, vetëm sa i kanë forcuar pozitat e tyre korruptive në universitet.

Po nëse kërkesat tuaja nuk merren në konsideratë, siç edhe ka ndodhur deri më tani, si do të veproni më tej?

Ne kemi deklaruar se do të vazhdojmë rezistencën tonë dhe nuk do të lejojmë që ky ligj të zbatohet praktikisht në universitet. Deri më tani kemi përdorur forcën e argumentit për të kundërshtuar dhe koha do të vijë për të përdorur argumentin e forcës. Njëlloj si qeveria. Nuk përjashtohet mundësia e një referendumi popullor, ku të gjithë të shprehen nëse duan që e drejta e studimit të jetë privilegj për më të pasurit apo e mundshme për të gjithë, deri në mosbindje civile e bllokim të jetës universitare dhe shoqërore.

Sa studentë janë kundër zbatimit të kësaj reforme? Po pedagogë?

Të gjithë studentët dhe pedagogët e ndershëm e të ndërgjegjshëm të universiteteve publike. Pedagogët kanë dorëzuar peticionin, kanë marrë pjesë në tryezën me Presidentin, si dhe janë bashkuar në protesta për të shprehur kundërshtinë. Po ashtu, të gjithë studentët që nuk janë pjesë e pushtetit të korruptuar burokratik e partiak, të gjithë studentët që mezi përballojnë kushtet e jetesës, që ushqehen në mensa private, banojnë në konvikte në gjendje të rënduar si në shekullin e kaluar, dhe universitete të mbipopulluar e pa ngrohje, të gjithë studentët që detyrohen çdo vit të paguajnë shumë e më shumë për t’u arsimuar, por jo vetëm studentë dhe pedagogë, por edhe prindër, qytetarë të thjeshtë, do të bashkohen të shprehin kundërshtitë e tyre gjatë përpjekjes për ta kaluar në universitet reformën. Lëvizja “Për universitetin” do të rezistojë me çdo mjet të mundshëm demokratik. Arsimi është një e drejtë dhe jo privilegj. Rezistenca vazhdon!

http://www.gazeta-shqip.com/lajme/2015/10/14/ligji-i-arsimit-per-klientet-privati-shperndau-bursa-per-ps/

Mitmarrje në Universitetin e Shkodrës


Sipas Gazetës Shqip, Top Channel ka filmuar një pedagog të Universitetit të Shkodrës duke marrë para kundrejt notës kaluese. Ky pedagog ka qenë i arrestuar më parë për të njëjtin veprim, por çështja penale është pushuar nga prokuroria.

Ministria e Arsimit ne deklaraten e saj per shtyp [15 Tetor 2015] ka njoftuar se ka dorezuar kerkese per ndjekje penale.

http://www.arsimi.gov.al/al/newsroom/deklarata-per-shtyp/deklarate-per-shtyp-per-rastin-e-denoncimit-ne-top-channel-emisioni-fiks-fare

Menjëherë pas transmetimit në emisionin Fiks Fare të këtij skandali të ndodhur pranë Universitetit “Luigj Gurakuqi”, Shkodër, MAS ka kontaktuar me Rektoratin e këtij Universiti, që ky institucion të marrë masat e duhura administrative për këtë rast. Nga ana tjetër Ministria e Arsimit ka nisur procedurat për kallëzim penal ndaj pedagogut pranë Prokurorisë së Rrethit Gjyqësor Shkodër.


Gazeta Shqip, 14 tetor 2015
http://www.gazeta-shqip.com/lajme/2015/10/14/fiks-fare-pedagogu-i-drejtesise-kerkon-500-euro-per-dy-provime/
Fiks Fare Fran QafaFiks Fare Fran Qafa
 
Fiks Fare Fran QafaFiks Fare Fran Qafa
 
Shkodër
Tekstet në celular të sekserit që kërkonte para për Fran Qafën
Pazari për marrjen e notës kaluese në të dyja lëndët bëhet me biseda të shkruara në celular
“Fiks Fare” solli dje fakte sesi funksionon skema e marrjes së provimeve në Fakultetin e Drejtësisë në Universitetin e Shkodrës. Një student i këtij fakulteti, i cili duhej të hynte në provimin e diplomës, detyrohet të paguajë 500 euro për të marrë notë kaluese në dy provime të mbartura, “E drejtë penale” dhe “E drejtë e procedurës penale”.
“Fiks Fare” tregoi dje dhe do të vazhdojë denoncimin në ditët në vazhdim sesi studenti merr notë kaluese në të dyja provimet, pasi paguan 500 euro. Studenti i Drejtësisë në universitetin “Luigj Gurakuqi” në Shkodër, rrezikonte të mos ngelte përfundimisht në dy lëndët e mësipërme për të kaluar më pas në provimin përfundimtar të marrjes së diplomës. Ai iu drejtua emisionit “Fiks Fare”, pasi e kishte të pamundur që të merrte notë kaluese në dy lëndët e pedagogut Fran Qafa.
Studenti pretendonte se kishte dhënë disa muaj më parë provimin, por pedagogu nuk i kishte dhënë notën kaluese që studenti pretendonte se e meritonte. Duke mos pasur mundësinë e sigurimit të të hollave, studenti kërkoi ndihmën e emisionit investigativ në “Top Channel”, gazetarët e të cilit nisën edhe mbledhjen e informacioneve mbi këtë rast. Bisedën e parave studenti pretendonte se e kishte bërë më parë me pedagogun, por për ta vërtetuar një gjë të tillë, studenti i kërkoi takim para provimit pedagogut Fran Qafa.
Gjatë bisedës telefonike që studenti bën me pedagogun Fran Qafa, ky i fundit i lë takim në një lokal, pranë universitetit. Me të mbërritur te lokali, studenti e gjen pedagogun së bashku me disa persona të tjerë.
Një nga personat që qëndronte me pedagogun ngrihet nga tavolina, duke u ulur dhe biseduar me studentin, ku i kërkon arsyen se përse kërkonte takimin me pedagogun. Në këto rrethana, studenti i tregon këtij personi, i cili më pas duket se luan rolin e sekserit, se pedagogu i kishte kërkuar 500 mijë lekë (të vjetra) për dy provimet dhe se i kishte paratë me vete dhe ishte i gatshëm për të bërë pagesën.
Në këtë moment, personi që hyn si sekser mes studentit dhe pedagogut, takohet me pedagogun Fran Qafa dhe pas bisedës me të, fillon pazari me studentin. Pazari për marrjen e notës kaluese në të dyja lëndët bëhet mes sekserit dhe studentit me biseda të shkruara në aparatin telefonik celular.
Sekseri i tregon duke i shkruar në telefon se pedagogu i ka kërkuar 500 euro për dy provimet dhe jo 50 mijë lekë të reja. I ndodhur para kësaj situate, studenti i kërkon sekserit që të ulej pazari, që ai të paguante më pak. Por përgjigjja e sekserit ka qenë e prerë se as që bëhet fjalë për të dhënë më pak se 500 euro.
Në këto kushte, studenti detyrohet të pranojë dhënien e lekëve. Pasi mëson këtë fakt, pedagogu afrohet dhe nis bisedën me studentin. Pedagogu Fran Qafa i drejtohet studentit se provimi ka qenë në orën 11:00, por ai mund të hynte në provim edhe në orën 14:00 të po asaj dite. Por, më parë duhej të nxitonte të regjistrohej te sekretaria. Ndërkohë që studenti i kërkoi pedagogut Qafa që t’i jepte paratë në dorë, pedagogu shprehet se “nuk ke punë me mua, ik e tako atë (sekserin)”. Në këto kushte, studenti takon sekserin dhe në makinën e tij i dorëzon 500 mijë lekët (e vjetra) sekserit, ndërsa për diferencën e lekëve të tjera, studenti i premton se do të vinte të takonte pedagogun pas dy ditësh, para se të dilnin edhe notat e provimeve, ndërkohë që po atë ditë do të hynte në provim.
Precedenti
Fran Qafa, i arrestuar më parë për korrupsion
Pedagogu i Universitetit të Shkodrës, Fran Qafa, është arrestuar edhe para tri vitesh për vepra penale që lidhen me korrupsionin, por ai u lirua dy ditë pas prangosjes dhe u hetua në gjendje të lirë. Në qershor të vitit 2012, policia tha se Qafa, pedagog në Fakultetin Juridik të universitetit “Luigj Gurakuqi” në Shkodër, është arrestuar në flagrancë, duke marrë para nga një student, në këmbim të notës kaluese në provim. Sipas deklaratës së asaj kohe, pedagogu ishte nën hetim prej disa kohësh, pas denoncimeve të shumta të bërë nga studentët e tij. Pedagogu Fran Qafa u dyshua për shpërdorim detyre dhe korrupsion pasiv nga personat që ushtrojnë funksione publike, por dy ditë më vonë u lirua nga prokuroria. Burime nga Policia e Shkodrës bënë me dije në atë kohë, se Qafa do të hetohej në gjendje të lirë me urdhër të organit kryesor të akuzës. Më vonë, çështja ndaj tij është pushuar, ndërkohë që Qafa është rikthyer në punë.
http://www.gazeta-shqip.com/lajme/2015/10/14/fiks-fare-pedagogu-i-drejtesise-kerkon-500-euro-per-dy-provime/















Tuesday, October 13, 2015

Deputeti i PD-ës Luçiano Boçi mbi nisjen e vitit akademik 2015-6

 

Deputeti i PD-ës, që merret kryesisht me çështjet e arsimit, analizon dhe spekulon mbi situatën në arsimin e lartë pas miratimit të ligjit. Spekulon, pasi nuk ka asnjë argument apo fakt sesi është pritur ky ligj ndër studentë dhe akademikë.

Më poshtë artikulli:

Panorama, 13 Tetor 2015, Luçiano Boçi

Viti i ligjit të mbrapshtë

http://www.panorama.com.al/viti-i-ligjit-te-mbrapshte/

Nuk mund të them se atmosferën e vitit të ri akademik e dëmtoi apo e sfumoi atmosfera futbollistike. Përkundrazi duhej të ishin të sintonuara bashkë. Aq më tepër që vetë Ministria e Arsimit dhe e Sportit “dashurinë” e saj për futbollin e shfaqi nëpërmjet mikpritjes së studentëve tifozdashës serbë. Që asaj i mungon diçka, kjo duket qartë. Ndonëse Ministria me shumë entuziazëm njoftoi se hyri në fuqi ligji i ri i arsimit të lartë, askush nuk u gëzua kaq shumë përpos atyre që e lancuan. Indiferentizmi i pedagogëve e stafeve universitare përmbledh brenda vetes shumë mesazhe.

Heshtja “klasike” dhe gëzimi i matur që ndjek sot korridoret e akademizmit, përcjell dukshëm një mosaprovim të mbarsur me shqetësime legjitime për atë që do të ndodhë në këtë “botë” kaq specifike. Ata që e përkthejnë “qetësinë” e kësaj dite në sukses ligjor apo aq më keq në fitore, duket që nuk e njohin saktë ose aspak. Madje duket që interesimin për të e kanë të mangët dhe të vogël. Zhvlerësimi i zërit të forumeve të pavarura akademike e studentore, që u investuan pa rezerva për të ndrequr të pandreqshmen, nuk mund të mbulohet sot me tymin e urimeve shabllone dhe buzëqeshjet stampë. Frika për t’i dëgjuar ata dhe njëherë pas rrëzimit të ligjit nga Presidenti dëshmoi përsëri hapur se investuesit e hartuesit e tij duan “qetësisht” realizimin e interesave përtej atyre universitare.

I konkluduar më shumë si marrëveshje midis palëve të interesuara “për të bërë biznes”, që zakonisht thirren “klientë”, sesa si përpjekje për reformë, ligji i ri çfokuson misionin publik iluminist të Universiteteve. Me asnjë investim infrastrukturor prej dy vitesh, shteti i braktis ata dhe ua dorëzon ekzistencën e tyre “rregullave” pa rregulla të një konkurrence që pa nisur ende e ka të përcaktuar fituesin. Formati që u imponohet atyre brenda ligjit (universitet Publik i pavarur), pas afatit dyvjeçar të përcaktuar, nuk ka asgjë të përbashkët me atë çka përfaqëson një Universitet publik.

Më shumë i ngjan një ndërmarrjeje (universitare) që vetëm shet dhe blen, pavarësisht cilësisë dhe tregut të punës. Vetë përfaqësuesit e segmente shtetërore do të rrëmbejnë një pronë që askush nuk ia ka lënë trashëgim dhe që realisht duhet t’i përkasë vetëm publikut. I ndërtuar mbi një shtrat antikushtetues që cenon autonominë universitare e lirinë akademike ai degradon pozitën e akademikëve. Vlerësimi i tyre mjeran financiar, tanimë bëhet dhe i pasigurt. Me tituj shkencorë jokombëtarë, krejtësisht të stigmatizueshëm dhe të pavlerë, vendi i punës së tyre bëhet plotësisht i atakueshëm politikisht dhe i hapur akoma më shumë ndaj joshjes korruptive që dhe sot ka cenuar rëndë reputacionin e tyre.

Fuqia vendimmarrëse e organeve akademike zhvlerësohet përpara formulave financiare të klaneve administrative me varësi direkte përfaqësuesin politik të Ministrit. Ligji çorienton studentin, duke ia paraqitur atij dijen vetëm si një mall tregu, çmimi i së cilës nuk përcaktohet nga vlera e transmetuar, por nga mekanizmat ekstra dije. Cilësia e përfolur e mësimdhënies, së cilës nuk i shërben asnjë modifikim ligjor, nuk e motivon atë edhe sikur të jetë e pranishme. Tarifat e pafundme që do të paguajnë familjet e studentëve janë aq shumë sa një pjesë e tyre në pamundësi financiare dhe për të përballuar kredinë e ofruar jodrejtësisht, do ta mbyllin ëndrrën e tyre në sirtarin e radhës. Ata që do të arrijnë të marrin një diplomë thjesht do ta paguajnë atë më shumë se paraardhësit e tyre, pasi cilësisht do të jetë ose e njëjtë, ose më poshtë.

Nga sot të gjithë kanë nisur “betejën” për ekzistencë dhe jo sfidën për dijen: Universitetet, pedagogët, studentët. Të gjithë të lënë në mëshirë të fatit. Disa nga Universitetet do t’i dorëzohen falimentit. Disa do të shndërrohen në kolegje të përbuzura përjetësisht. Ndonjë mund t’ia dalë, por vetëm duke humbur sharmin universitar. Pedagogët do të zbresin dhe ca shkallë në hierarkinë e vlerave që imponon shoqëria. Pak për faj të tyre e më së shumti për shkak të pozitës së imponuar. Studentët shndërrohen në makineta që prodhojnë të ardhura dhe formalisht marrin diploma.

E vetmja shpresë për të penguar pasojat e paralajmëruara me shqetësim nga përfaqësuesit e pedagogëve, studentëve e politikës është rrëzimi që mund t’i bëjë Gjykata Kushtetuese pas ankimimit të tij që po bën opozita politike.


Ka dhe një rrugë më radikale, gjithsesi efikase, e cila vjen pas urimit për suksese e vit të mbarë!
Është protesta studentore dhe e profesoratit.

Monday, October 12, 2015

Protesta ne fillimin e vitit akademik 2015-16

 

http://www.reporter.al/viti-i-ri-akademik-nis-me-protesta-studentore-kunder-ligjit-te-arsimit-te-larte/

Irvana Dervishi, Reporter.al, 12 Tetor 2015

Viti i ri akademik nis me protesta studentore kundër Ligjit të Arsimit të Lartë

Një grup studentësh e filluan vitin e ri akademik duke shprehur kundërshtimin e tyre ndaj Ligjit të Arsimit të Lartë, i cili sipas tyre dëmton vizionin e universitetit.

Ashtu siç kishte paralajmëruar, Lëvizja Për Universitetin e nisi vitin e ri akademik me një protestë nga studentësh të cilët kundërshtojnë Ligjin e Arsimit të Lartë.

“Ne e konsiderojmë reformën rrjepëse për studentët, klienteliste për interesin publik dhe me vizion të dëmshëm për universitetin”, thanë ata përmes një deklarate për shtyp.

Ligji për Reformën e Arsimit të Lartë ndër të tjera hap mundësinë që universitetet private të deklarojnë veten universitete publike dhe si të tillë, të përfitojnë financime shtetërore të cilat do të mund t’i ndahen atyre nga buxheti i shtetit në forma të ndryshme, si p.sh, fonde për kërkim shkencor.

Ligji kaloi në parlament në korrik të këtij viti me 78 vota pro, pasi presidenti Bujar Nishani e riktheu atë në parlament në gusht. Presidenti Nishani arsyetoi se Ligji Për Arsimin e Lartë shkelte gjashtë pika kryesore të funksionimit të universiteteve, ndër to edhe autonominë.

Gjatë vitit 2014 dhe 2015 kundër ligjit kanë dalë kundër opozita, akademikët dhe mijëra studentë.

“Situata e studentëve dhe universitetit mbetet kritike. Kudo ka tarifa të kripura, klasa të mbipopulluara dhe pa ngrohje, konvikte në gjendje skandaloze dhe burokraci mbytëse,” shtuan studentët në deklaratën e tyre.

Studentët e Lëvizjes Për Universitetin përshëndesin fillimin e vitit akademik 2015-2016 me një banderolë në mbështetjes së arsimit publik falas. Foto: Ivana Dervishi/BIRN

Studentët e Lëvizjes Për Universitetin përshëndesin fillimin e vitit akademik 2015-2016 me një banderolë në mbështetjes së arsimit publik falas. Foto: Ivana Dervishi/BIRN

Rreth 19 mijë studentë u ulën sot për herë të parë në auditor.

Studentët e Lëvizjes Për Universitetin shprehën se kundërshtimi ndaj reformës në arsimin e lartë do të vazhdojë në universitet pavarësisht miratimit në parlament. Ata shpalosën në godinën e Korpusit Universitar një banderolë ku shkruhej “Arsim publik falas”. “Universiteti është një e drejtë demokratike sipas mendjes dhe jo sipas xhepit,” përfunduan studentët.

Sipas të dhënave të Institutit të Statistikave, shpenzimet për arsim janë grupimi më i shtrenjtuar i buxhetit të familjeve shqiptare. Gjatë 12 muajve të fundit, shërbimet arsimore janë shtrenjtuar me 10.5 për qind, veçanërisht për shkak të rritjes së tarifave të arsimit të lartë publik në tetor 2014.

Në vitin 2014, familjet shqiptare shpenzuan mesatarisht 2,900 lekë në muaj për arsim nga vetëm 1,327 lekë që shpenzonin në vitin 2009.

http://www.reporter.al/viti-i-ri-akademik-nis-me-protesta-studentore-kunder-ligjit-te-arsimit-te-larte/