Thursday, October 13, 2016

Loja me udhezimet e Ministrise shqeteson studentet.

Organizata politike  - Jani Marka, 13.10.2016, Facebook


Qëndrim i Lëvizjes Për Universitetin në lidhje me mënyrën kaotike të drejtimit dhe Udhëzimeve të nxjerra nga Ministria e Arsimit dhe Sportit, prej paaftësisë apo dashakeqësisë:
Lojë me udhëzime
Autori: Ministria e Arsimit dhe Sportit
U patëm thënë përfaqësuesve të MAS që, me Udhëzimin nr.13, do të duheshin një numër shumë i madh raundesh për të regjistruar shumicën e maturantëve. Jo – na u përgjigjën – ju nuk kuptoni, ju nuk dini të lexoni, ju dini vetëm të kundërshtoni. Sistemi është automatik – na thanë. Me fjalën “automatik” ndoshta kanë dashur të thonë se udhëzimet e MAS nuk janë dokumente serioze zyrtare, e të mirëshkruara. Përkundrazi, ato mund të ndryshojnë nga një ditë në tjetrën.
Në datën 7 tetor 2016, MAS nxorri Udhëzimin nr.24, i cili ndryshoi për herë të dytë të famshmin Udhëzim nr.13, pas ndryshimit të parë me Udhëzimin nr.22 të datës 6 shtator 2016, por këtë herë me ndryshime rrënjësore në skemën e regjistrimit. Ndërkohë, znj. Nikolla bëri të paditurën në datën 10 tetor, kur u pyet për këto ndryshime në emisionin “Njerëz në Fokus” të News 24. Këtyre ndryshimeve do t’u referohemi më poshtë jo vetëm për të argumentuar paaftësinë e dukshme të MAS por, mbi të gjitha, për të nxjerrë në pah se me ndryshimet e Udhëzimit nr.13 cënohet sërish rëndë skema e meritë-preferencës; kjo gjithmonë përsa i përket skemës së regjistrimit, pasi duhet kujtuar që matura 2016 është goditur rëndë edhe përpara Udhëzimit nr.13, me ndryshimin e rregullave në fund të lojës, si edhe me vendosjen e kritereve të pranimit në mënyrë të padrejtë e të pambështetur në realitetin e shkollave të mesme dhe kurrikulat e tyre të studimit.
Nuk e dimë sa e vlefshme është të argumentojmë rreth Udhëzimit nr.24, kjo pasi në datë 11 tetor 2016, vetëm disa ditë pas publikimit të tij në faqen zyrtare të MAS, ai është zhdukur nga faqja. Është zhdukur për t’u ndryshuar sërish apo për arsye të tjera!? Më poshtë po paraqesim ndryshimet më thelbësore të udhëzimeve përsa i përket skemës së regjistrimit, duke e marrë të mirëqenë Udhëzimin nr.24:
Udhëzimi nr.13, 22. 07.2016
"Për procedurat e aplikimit dhe të regjistrimit në programet e ciklit të parë të studimeve, në programet e studimeve me karakter profesional, si dhe në programet e integruara të studimeve të ciklit të dytë, në institucionet e arsimit të lartë, në vitin akademik 2016 -2017”
Këtu po sjellim në vëmendje dy pika për raundin e dytë, përkatësisht pika 12 dhe 13 të Kreut III.
III-12
Të gjithë kandidatët, të cilët kanë kryer procesin e aplikimit në raundin e dytë dhe janë shpallur fitues nga IAL-të, duhet të kryejne procesin e regjistrimit online dhe me dokumentacion në sekretaritë mësimore të IAL-ve, në programin e studimit ku dëshirojnë të vazhdojnë studimet, deri me datë 16 tetor 2016. Kandidati që është shpallur fitues në më shumë se një program studimi, lejohet të regjistrohet me dokumentacion vetëm në njërin nga programet e studimit ku është fitues.
III-13
Pas datës 16 tetor 2016, deri më datë 20 tetor 2016, sekretaritë mësimore të IAL-ve do të regjistrojnë online dhe me dokumentacion, deri në plotësimin e numrit të kuotave për programin e studimit përkatës, të githë kandidatët e tjerë që kërkojnë të regjistrohen, duke respektuar renditjen në lista. Kandidati nuk mund të regjistrohet në më shumë se një program studimi.
Udhëzimi nr.24, 07. 10. 2016
Për disa shtesa dhe ndryshime në Udhëzimin nr. 13, datë 22.07.2016 "Për procedurat e aplikimit dhe të regjistrimit në programet e ciklit të parë të studimeve, në programet e studimeve me karakter profesional, si dhe në programet e integruara të studimeve të ciklit të dytë, në institucionet e arsimit të lartë, në vitin akademik 2016 -2017,, të ndryshuar.
Këtu po sjellim në vëmendje ndryshimin që është bërë në paragrafin “II”.
Pika 13 e Kreut II të Udhëzimit ndryshon si më poshtë:
“Kandidatët të cilët nuk janë regjistruar brenda datës 16 tetor 2016 konform përcaktimeve të këtij udhëzimi, humbin të drejtën për t’u regjistruar në fazat e mëtejshme të parashikuara më poshtë në programet e studimit ku ata rezultonin fitues gjatë raundit të dytë.
Pas mbylljes së regjistrimeve të raundit të dytë, në datat 17-18 tetor 2016, sekretaritë mësimore të IAL-ve do të regjistrojnë, online dhe me dokumentacion kandidatët. Regjistrimi do të bëhet duke respektuar renditjen e listave të fituesve të raundit të dytë, pas zbritjes së vijës së fituesit të fundit konform numrit të kuotave të parashikuara për programin përkatës të studimit.
Kandidatët që rezultojnë fitues në këtë fazë dhe nuk regjistrohen me dokumentacion dhe online pranë sekretarsië mësimore përkatëse brenda afateve të sipërcaktuara humbin të drejtën e regjistrimit në fazat e mëpasme të konkurrimit për programet e studimit ku ata rezultonin fitues në këtë fazë.
Në datat 19-20 tetor 2016, sekretaritë mësimore të IAL-ve do të regjistrojnë, online dhe me dokumentacion, conform numrit të kuotave të parashikuara për programin përkatës të studimit, kandidatët që rezultojnë fitues pas zbritjes së vijës së fituesit të fundit të fazës pararendëse për shkak të mos regjistrimit gjatë asaj faze, brenda datës 18 tetor 2016, të kandidatëve të tjerë pararendës fitues, duke respektuar renditjen në listat e fituesve të raundit të dytë.
Në kuotat e disponueshme për zbritjen e vizës për regjistrimet në një program të caktuar studimi, nga data 17 tetor 2016 deri nd 20 tetor 2016, do të bëjnë pjesë të gjitha kuotat e mbetura të paplotësuara, dulke përfshirë kuotat e paplotësuara për kandidatët shqiptarë brenda vendit, shtetasit e huaj, kandidatët shqiptarë nga trojet jashtë kufijve të vendit, kandidatët të kategorive të veçanta, transferime dhe programe të dyta studimi, si dhe duke respektuar numrin total të kuotaae nga IAL, për atë program studimi.
Kandidati nuk mund të regjistrohet në më shumë se një program studimi."
***
Duke ndjekur me shqetësim situatën e maturatëve në muajin shtator dhe duke iu referuar pikave 12 dhe 13 të Kreut III të Udhëzimit nr.13, kuptuam që skema e regjistrimit ishte shumë problematike pasi nuk mundësonte regjistrimin e shumicës së maturantëve në dy raundet e para dhe 4 ditët e fazës së fundit. Prandaj në të gjitha qëndrimet tona kërkuam që MAS të paraqiste një skemë të re regjistrimi, me një numër raundesh aq sa të regjistroheshin të gjithë maturantët që dëshironin të regjistroheshin.
Pikërisht për të shmangur këtë anomali të skemës së regjistrimit, MAS ka ndërhyrë për të ndryshuar skemën e regjistrimit dhe, siç konstatohet lehtësisht në Udhëzimin nr.24, janë bërë disa ndryshime thelbësore.
Së pari, “Kandidatët të cilët nuk janë regjistruar brenda datës 16 tetor 2016 konform përcaktimeve të këtij udhëzimi humbin të drejtën për t’u regjistruar në fazat e mëtejshme të parashikuara më poshtë në programet e studimit ku ata rezultonin fitues gjatë raundit të dytë.” – ky është një paragraf, që në ndryshim nga udhëzimi fillestar, i pastron listat nga fituesit e paregjistruar. Por kjo përpjekje për të maksimalizuar regjistrimin e maturantëve shkakton padrejtësi pasi dëmton rëndë skemën e meritë-preferencës. Për këtë po sjellim më poshtë një shembull të ilustruar:
“Lindita është një maturante që dëshiron të studiojë Mjekësi të Përgjithshme, ajo ka grumbulluar 955 pikë në këtë program studimi, por renditet 8 pozicione poshtë vijës së kuqe në raundin e dytë. Ndërkohë, në raundin e dytë ajo ka fituar në programe të tjera studimi, për shembull Stomatologji me po 955 pikë, degë të cilën Lindita në dëshrat e saj e ka si preferencë të dytë. Tashmë, Lindita gjendet përballë një dileme të madhe, që paraqet mundësi e rreziqe. Opsioni i parë: Ajo dëshiron Mjekësi, por që të vijojë garën duhet të heqë dorë nga Stomatologjia – dhe gjithë degët e tjera ku ka fituar – sipas udhëzimit të ri, duke rrezikuar në këtë mënyrë të mos fitojë as njerën e as tjetrën për shkak se vija e kuqe në programin e studimit Mjekësi mund të zbresë vetëm me 4 pozicione. Më keq akoma, ndoshta Lindita mund edhe të mbetet pa shkollë nëse Mjekësia është e vetmja degë ku ajo mund të konkurronte pas raundit të dytë. Ndërkohë në Stomatogji, pas zbritjes së vijës së kuqe, është regjistruar një student tjetër, Plarenti, me 945 pikë. Opsioni i dytë: Ndoshta, Lindita e frikësuar nga kjo panoramë e opsionit të parë vendos të mos rrezikojë dhe vendos të regjistrohet në Stomatologji. Por, në fazën pasardhëse ajo shikon se vija e kuqe në mjekësi ka zbritur me 15 pozicione dhe, nëse do kishte guxuar, ajo do të ishte fituese. Për fatin e saj të keq, vendin e saj e ka zënë Edi, Iliri, Nora, etj., që të gjithë me më pak pikë se Lindita. Lindita pyet e nxehur veten: Ku është preferenca, ku është merita?!”
Së dyti, Udhëzimi nr.24 e ka ndarë 4 ditëshin në dy faza: faza e parë në thelb paraqet të njëjtat dilema e rreziqe që shtjelluam për raundin e dytë, pasi edhe këtu maturantët që nuk regjistrohen në degët ku janë fitues e humbasin të drejtën të vijojnë garën në po këto degë në fazën e fundit.
Në këtë kaos të madh të krijuar, MAS duhet të nxjerrë një udhëzim të ri, ku të anulohen ndryshimet që detyrojnë maturantët të regjistrohen kundër vullnetit të tyre, si dhe në anën tjetër të lejojë shtrirjen e afateve e raundeve aq sa të mos ketë më kërkesa nga maturantët.
E kemi thënë që në krye të herës: Kjo skemë aplikimi dhe regjistrimi në universitete jo vetëm që u jep përparësi universiteteve private, por, si pasojë e ngatërresave të domosdoshme për të arritur qëllimin e mësipërm, prodhon padrejtësi e çoroditje të shumanëshme. Prandaj duhet ndërhyrje urgjente. Përpara se të përfundojnë në koshin e historisë, në mos përpara gjyqit, ministrja e Arsimit dhe Sportit dhe zyrtarët e lartë të saj duhet të marrin masat e fundit të lehtësimit të dëmit të pamatë që u kanë sjellë maturantëve."

Sunday, September 18, 2016

PD kritikon zbatimin e ligjit te arsimit te larte


Ish-Ministri i Arsimit dhe Shkences, Prof. Dr. Myqerem Tafaj, kritikon vendimin e qeverise per te zbatuar kete vit kriterin e gjuhes se huaj ne programet master. 
Udhezimi Nr. 52/2016 vendos kriterin ndermjet nivelit B1 dhe C1 per gjuhen e huaj dhe kjo mund te dekurajoje shume studente per te hyre ne programet e masterit. Disa studente e kane kundershtuar kete kriter dhe modalitetet e dhenies se prodhimit. Sidomos periudha dy-vjecare e njohjes se certifikates se gjuhes eshte skandaloze. Kriteri per gjuhen e huaj u vendos nga qeveria Berisha dhe modalitet per njohjen e gjuhes gjithashtu ishin te ngjashme kete udhezim.

 

Myqerem Tafaj, Facebook, 18 Shtator 2016

Rreth 15 mijë studentë rrezikojnë pranimin në studimet “Master i Shkencave” për shkak të gjuhës së huaj. Zbatimi i kriterit të gjuhës së huaj në pranim duhet shtyrë për dy vjet.
Me hyrjen në fuqi të ligjit të ri të arsimit të lartë, është parashikuar si kusht, për pranimin në studimet e ciklit të dytë “Master i Shkencave”, njohja e një prej pesë gjuhëve të huaja, përkatësisht anglisht, frëngjisht, gjermanisht, italisht, spanjisht. Neni 76, pika 4, thotë: “4. Kriter pranimi në një program studimi të ciklit të dytë “Master i shkencave” është njohja nga kandidati e një prej pesë gjuhëve të huaja të Bashkimit Europian: anglisht, frëngjisht, gjermanisht, italisht, spanjish. Nëse individi ka fituar një diplomë të një programi studimi të kryer në një nga këto gjuhë, diploma e fituar shërben si dëshmi për plotësimin e këtij kriteri. Niveli i njohjes së gjuhës së huaj përcaktohet me akt nënligjor të ministrisë përgjegjëse të arsimit të lartë”.
Udhëzimi i MAS ka përcaktuar si nivel të njohjes s së gjuhës së huaj atë “C1”, i cili është një nivel i lartë i zotërimit të një gjuhe të huaj. 
Ky kusht pranimi është jo vetëm i pa zbatueshëm, por edhe i papranueshëm nga këndvështrimi i praktikave normale të hyrjes në fuqi dhe zbatimit të ligjeve të reja. Si i tillë, ai do të penalizoj këtë vit rreth 15 mijë studentë të universiteteve publike dhe private, të cilët, për pamundësi të dhënies së provimit të gjuhës së huaj në një nivel kaq të lartë, nuk mund të fillojnë studimet e ciklit të dytë “Master i Shkencave” në këtë vit akademik, edhe po të kenë përfunduar shkëlqyer studimet e ciklit të parë.
Ligji ka hyrë në fuqi në tetor të vitit 2015, kur studentët e nivelit të parë ishin në vitin e fundit të studimeve. 
Sipas praktikave normale ligjore, ndryshime të tilla hyjnë në fuqi për studentët që fillojnë studimet universitare të ciklit të parë, mbi bazën e të cilit ndërtohet cikli i dytë i studimeve. Përse e them këtë? Sepse, jo vetëm studentët por edhe universitetet duhet të kenë kohë të mjaftueshme për të përgatitur studentët, për përmbushjen e këtij kriteri të ri jo të lehtë. Pra, ky nen mund të hynte në fuqi vetëm për studentët që filluan studimet e ciklit të parë në vitin e kaluar akademik, të cilëve u takon të fillojnë studimet “Master i shkencave” në vitin akademik 2018/19. 
Të pretendosh që ky kriter të zbatohet që këtë vit akademik është arrogancë e pastër që tregon qeveria ndaj të rinjve. Ne nuk e kemi votuar këtë ligj, por dhënia e kohës së nevojshme për hyrjen në fuqi të këtij neni ka qenë një nga ndryshimet që kemi propozuar në Komision, i cili, si shumë e shumë të tjera, u hodh poshtë me arrogancë nga maxhoranca.
Habitem që universitetet nuk po e shtrojnë këtë shqetësim, i cili dëmton mbi 15 mijë studentë. Universitetet nuk mund të jenë indiferentë ndaj kritereve të tilla jo realiste dhe arrogante të qeverisë. 
Eshtë plotësisht e mundur dhe e bazuar juridikisht që ky kriter të filloj të zbatohet pas dy vitesh dhe studentët të vazhdojnë të japin provimin e gjuhës së huaj, sipas standardeve internacionale, përpara diplomimit në studimet Master.
Madje, vetë ligji është jo logjik. Ky kriter nuk zbatohet për Studimet e Integruara të Nivelit të Dytë (DIND) në fushën e mjeksisë, veterinarisë, arkitekturës, etj. Eshtë diplomë krejtësisht e njëjtë me Master I Shkencave dhe kështu quhet edhe në titull. Përse dy standarde të ndryshme?
MAS duhet të tërhiqet nga ky kriter dhe të ndryshoj nenet 76 dhe 135 të ligjit, për të respektuar të drejtat e studentëve. Ka raste konkrete konkrete kur MAS nuk ka zbatuar kritere të ngjashme. P.sh. nuk e zbatoi kërkesën e ligjit të arsimit parauniversitar për dhënine e gjuhës së huaj si provim i detyruar në Maturën 2015, por e shtyu me një vit.
Nëse MAS nuk tërhiqet, atëherë ne si opozitë do të prozojmë një amendament ligjor, dhe, maxhoranca le ta hedh poshtë, nëse do të shkelë mbi të drejtat e mbi 15 mijë studentëve.

Thursday, September 8, 2016

Protesta dhe panik ne aplikimet per programet e studimit, gusht 2016

Disa universitete, kryesisht ato publike, kane publikuar te dhenat mbi aplikimet e maturanteve per programet e studimit.

Ka pasur disa shqetesime dhe madje protesta per pakenaqesine ndaj procesit, por qeveria ka kerkuar durim deri ne perfundim te procesit.

 Birn, Ivana Dervishi, 7 Shtator 2016, http://www.reporter.al/kaosi-i-pranimeve-ne-universitete-fitojne-ne-gjermani-por-jo-ne-tirane/
Pas një vendimi të marrë nga ministra e Arsimit gjatë muajve të verës, mesatarja e notave e të dy 18 vjeçarëve u rivlerësua nga 9.8 dhe 10.15 në 9.2 dhe 9.44. Për çudinë e tyre, edhe pse nuk janë përzgjedhur në listën paraprake të fituesve në universitetet publike shqiptare, atë kanë fituar të drejtën e studimi për mjekësi dhe arkitekturë në Gjermani.
“Do të kishim dashur që mbi ne të aplikohej sistemi për të cilin ramë dakord kur filluam shkollën. Sistemi i ri është ndërtuar që të gjitha kuotat t’i jepen nxënësve me mesatare 9.8-10, por kriteret dolën pasi ne e mbaruam maturën,” shpjeguan ata për BIRN.
Dy maturantët, të cilët refuzuan të identifikoheshin me emër duke pasur frikë se mund të kenë pasoja nga autoritetet, ishin pesimistë që publikimi i raundit të dytë të listave të fituesve do ta zgjidhte problemin e tyre, duke nënvizuar që përsëri do t’i jepej mundësi zgjedhjeje një numri te vogël fituesish.
Publikimi i listave jopërfundimtare të fituesve në universitetet shqiptare në fillim të kësaj jave, u shoqërua nga paniku i mijëra maturantëve që nuk rezultuan fitues të asnjë dege, pavarësisht mesatares së lartë dhe notave të mira të tre viteve. [...]
Protestës së maturantëve iu bashkuan edhe prindërit e tyre. Duke folur për BIRN, nëna e një nxënëseje të gjimnazit “Ismail Qemali” u shpreh shumë e shqetësuar për dëmin psikologjik të dështimit të sistemit mbi vajzën e saj.
“Që prej daljes së listave, vajza ime është trishtuar aq shumë saqë nuk i pushojnë lotët. Disa nga shoqet e saj madje kanë filluar të përdorin ilaçe antidepresioni,” tha prindi i maturantes.
“Një vit më parë, vajza më e madhe fitoi pa asnjë problem degën që dëshironte, falë sistemit meritë-preferencë. Vajza e dytë sot, një nxënëse e shkëlqyer lihet jashtë çdo fakulteti,” shtoi ajo.
“Jam shumë e zhgënjyer nga arsimi në Shqipëri dhe i kërkoj institucioneve të ndërhyjnë për të mos lejuar shkatërrimin e ëndrrave të këtyre nxënësve që kanë mësuar për 12 vite në mënyrë të vazhdueshme” përfundoi ajo.
Të tjerë prindër i thanë BIRN se skema aktuale i detyron familjet shqiptare të shtrëngojnë rripin dhe t’i çojnë fëmijët drejt universiteteve private për të mos i privuar ata nga dega e tyre e ëndrrës, të cilën shteti nuk ia ofron.

Ministria ka sqaruar:

Na lejoni t'ju SQAROJMË se këto janë listat paraprake.
LISTA përfundimtare vetëm për fazën e parë do të publikohet më datë 20 Shtator nga çdo universitet.
Pas kësaj date secili prej jush do të informohet mbi kuotat e lira për të cilat do të mund të aplikoni sërish.
Konkurrenca në fazën e parë është shumë e lartë pasi maturantët me rezultatet më të larta mund të jenë fitues deri edhe në 10 programe.
Ndaj me zgjedhjen e vetëm një programi që një aplikant do të vendosë të ndjek, të 9-ta programet e tjera për të cilat është fitues, do të mbeten në dispozicion të raundit të dytë.
Disa nga tabelat e meposhtme japin nje panorame mbi aplikimet ne tre institucione relativisht te medha.

1. Universiteti Epoka

1367 aplikime

Programi Nr. Aplikimeve
Finance Banke 225
Administrim biznesi 146
Arkitekture 155
Inxhinieri ndertimi 64
Inxhinieri elektronike 149
Ekonomiks 89
Shkenca politike 122
Marketing Nderkombetar 151
Informatike ekonomike 174
Finance Banke (shqip) 92
Total 1367


2. Universiteti Evropian i Tiranes 

1489 studente te interesuar, 2374 Aplikime


Fakulteti Ekonomik dhe i Teknologjisë  së Informacionit 1207
Financë - Bankë 384
Informatikë  Ekonomike  me profil Financë dhe Bankë 250
Informatikë  Ekonomike  me profil Menaxhim  Biznesi 165
Menaxhim  Biznesi 408
Fakulteti i Shkencave Sociale dhe Edukimit 860
Komunikim  - Marrëdhënie  Publike 197
Komunikim  Dizajn 103
Marrëdhënie  Ndërkombëtare 240
Psikologji 116
Shkenca Politike 169
Sociologji - Antropologji  Sociale 35
Fakulteti Juridik 307
Jurist i Përgjithshëm 307

3. Universiteti i Tiranes 

 19 000 aplikant, 19 000 Aplikime


3.1 Fakulteti i gjuheve e huaja, 9328 aplikime

Programe Numri aplikimeve Fitues
Anglisht (Tirane) 5446 200
Anglisht (Sarande) 34 34
Italisht 1552 120
Frengjisht 575 120
Gjermanisht 985 120
Spanjolle 419 75
Greke 203 65
Ruse 114 65

3.2 Fakulteti i shkencave te natyres

P.sh.

Biologji 1924 aplikime, 100 kuota
Informatike 3304 aplikime, 301 kuota





3.3 Fakulteti i mjekesise

 Mjekesi e pergjithshme*   3019 aplikime, 226 kuota
Mjekesi, 10 te paret
* kusht mesatarja 8.5; mesatarja e te gjithe aplikanteve 8.8; median 8.9.

 Farmaci                           2287 aplikime, 86 kuota

P.sh. mesataret e pergjithshme e fituesve ne mjekesi eshte 9.6. 10 te paret si me poshte:



3.4 Fakulteti i Ekonomise

Administrim Biznesi 6648 aplikime, 440 kuota

Finance  5012 aplikime, 440 kuota

















Tuesday, September 6, 2016

Mitmarrje në Universitetin e Shkodres dhe Universitetin Bujqesor te Tiranes, vjeshte 2016

Dy universitet të përfolura disa here per korrupsion, ku madje disa pedagoge jane hetuar e denuar per mitmarrje, kane rene serish ne shenjestren e medias. Sic eshte e tradites ne Universitetin Bujqesor te Tiranes, nuk mungon rasti i favoreve seksuale kundrejt notes. Ne Shkoder znj. Ditika Kopliku e kish shnderruar ne tregeti te hapur vendosjen e notes kaluese ose te mire, me cmime prej 100 eurosh.

TV Klan, STOP, http://tvklan.al/stopkur-mesatarja-nuk-te-ben-pune-dhe-ngelesh-pa-shkolle/

5 & 6 Qershor 2016

Një ditë publikimit të kameras së fshehtë në emisionin investigativ “STOP” , ku tregohej mënyra korruptive sesi në këmbim të 100 eurove studentët merrnin provimin në Universitetin “Luigj Gurakuqi” të Shkodrës, Prokuroria e këtij qyteti nisi menjëherë hetimet për rastin në fjalë dhe urdhëroi arrestimin e Ditika Koplikut, shefe e Katerdrës së Biokimisë, e cila shfaqej duke marrë paratë në këmbim të provimit.

Top Channel , http://top-channel.tv/lajme/artikull.php?id=334844#k1
6 Shtator, 2016, Seks dhe para per provimet e 

Sekseri i kontaktuar nga bashkëpunëtorët e Fiks Fare në Universitetin Bujqësor të Tiranës, Besim Nasufi, pasi bëri ‘pazar’ për shumën e parave që duhej për provim, kërkon edhe favore seksuale.

Ai flet për një rast që e ‘kishte ndihmuar’ për të marrë provimet për tre vite, madje e kishte dërguar edhe në Gjermani.

“Ishte 3 vjet me mua. I mori të gjitha lëndët tak e tak, e futa edhe në master dhe e çova dhe në Gjermani. E rregullova unë. Kush ka ndenjur afër me mua me dëshirë të madhe e ka marrë diplomën. Me mua nuk e lënë dot pazarin e lartë pedagogët. Gjithandej mbarojnë punë me 200-300 euro, ndërsa mua më vijnë studentët part time dhe më thonë jam dorëzuar. Më bëj ça të duash”, thotë ai.

Pas kësaj, sekseri kërkon takim në një orar tjetër me bashkëpunëtoren e Fiksit dhe thotë edhe arsyen se përse.

“Të thashë në orën 9:00 që të rri i qetë vetëm me ty. Unë nuk ta marr plaçkën, aty e ke. Është një orë që nuk ka njerëz, ose ditë të shtunë ose të dielë. Pse atë që e kisha une e merrte vesh burri? Tre vite ajo, futej të zyra ime dhe filloi punë. S’ka për ta marrë vesh asnjëri që t’i për shembull të bëhesh e dashura ime”, i thotë ai.

Bashkëpunëtorja e Fiksit i thotë që ka një burrë dhe i përmend nderin.

“Burrin aty e ke. Ç’punë ke me burrin. Nderin? Mbaje nderin mos e lësho”, i përgjigjet ai.

Saturday, August 13, 2016

Programet e studimit per vitin 2016

Nisur nga te dhenat per regjistrimet ne arsimin e larte te publikuara nga MAS paraqitet edhe nje tablo mbi sistemin e arsimit te larte ne vend.

Dokumenti excel: ketu 

Shenim: Nje pjese e mire e programeve ende nuk jane unifikuar, as me kodet perkatese sipas standardeve te UNESCO. Cdo program ne liste ka nje kod te vetin, edhe pse jane programe te ngjashme ose te njejta. Ka emertime programesh te cuditshme, te cilat jane njesoj per nga natyra e profilit ose permbajne gabime gramatikore (p.sh. "Mesuesi per arsimin fillor", ose "Mesuesi arsim fillor", "inxhnieri" etj).  Me poshte jane paraqitur te unifikuara. 

Disa institucione private ende mbartin emertimin universitet, ne kundershtim me ligjin e arsimit te larte. 


1. Institucionet e arsimit te larte qe kane hapur programe studimi per vitin 2016 jane:






Programe    Fakultete  Institucione
Total 443 443 35
Publik 291 291 12
Privat 152 152 23
Programe 2-vjecare 22

2




2. Programet qe ofrohen me shpesh nga institucionet e arsimit te larte (pa ato 2 -vjecare, >4 programe) 




Programe Sasia Perqindja
Gjuhesi 39 8.80%
Administrim biznesi 23 5.19%
Informatike 21 4.74%
Finance 19 4.29%
Infermieri 19 4.29%
Mesuesi 19 4.29%
Juridik 18 4.06%
Shkenca politike 14 3.16%
Menaxhim biznesi 13 2.93%
Ekonomi 12 2.71%
Psikologji 11 2.48%
Matematike 10 2.26%
Histori 9 2.03%
Arkitekture 8 1.81%
Menaxhim turizmi 8 1.81%
Biologji 7 1.58%
Fizioterapi 7 1.58%
Informatike ekonomike 7 1.58%
Sociologji 6 1.35%
Farmaci 5 1.13%
Fizike 5 1.13%
Inxhinieri ndertimi 5 1.13%
Teknologji informacioni 5 1.13%
Administrim publik 4 0.90%
Ekonomiks 4 0.90%
Film 4 0.90%
Gazetari 4 0.90%
Inxhinieri elektrike 4 0.90%
Kimi 4 0.90%
Stomatologji 4 0.90%
Laborant dentar 4 0.90%


3. Institucionet qe hapin programe studimi per kete vit jane si me poshte: 




Nr.  Universiteti Prog Fak. Privat/publik
1 Universiteti "Aleksander  Moisiu" Durres 44 44 PU
2 Universiteti  “Aleksandër Xhuvani” Elbasan 39 39 PU
3 Universiteti i Tiranës 36 36 PU
4 Univ. “Ismail Qemali” Vlorë 27 27 PU
5 Universiteti i Arteve 27 27 PU
6 Universiteti "Luigj Gurakuqi",  Shkodrës 26 26 PU
7 Universiteti "Fan S. Noli", Korce 22 22 PU
8 Universiteti Politeknik i Tiranes 22 22 PU
9 Universiteti Bujqësor i Tiranës 19 19 PU
10 Universiteti Privat Albanian University 19 19 PR
11 Universiteti "Eqrem Çabej" Gjirokaster 18 18 PU
12 Universiteti Europian i Tiranës 11 11 PR
13 Universiteti Privat Epoka 11 11 PR
14 University of New York Tirana 10 10 PR
15 Kolegji Profesional i Tiranës 9 9 PR
16 SHLUJ "Universiteti Marin Barleti" 9 9 PR
17 SHLP "Mesdhetare e Shqipërisë" 9 9 PR
18 Universiteti I Mjekësisë, Tiranës 9 9 PU
19 Universiteti Katolik "Zoja e Këshillit të Mirë" 9 9 PR
20 Shkolla e Lartë Private "Hëna e Plotë" (Bedër) 7 7 PR
21 Akademia "Reald", Vlore 6 6 PR
22 Universiteti Aldent 6 6 PR
23 Universiteti Polis 6 6 PR
24 Akademia Profesionale e Biznesit 5 5 PR
25 Shkolla e Lartë Private "Logos" 5 5 PR
26 Shkolla Private e Arsimit të Lartë "Pavaresia" 5 5 PR
27 Akademia e Filmit dhe Multimedias Marubi 4 4 PR
28 Instituti Kanadez i Teknologjise", Tiranë 4 4 PR
29 Wisdom University 4 4 PR
30 Universiteti Metropolitan Tirana 4 4 PR
31 Tirana Business University (TBU) 4 4 PR
32 Shkolla e Lartë Universitare Private "Luarasi" 3 3 PR
33 Universiteti i Sporteve të Tiranës 2 2 PU
34 Kolegji Profesional Privat  "Ivoclar Vivadent &
Partners"
1 1 PR
35 Shkolla e Larte "Nehemiah Gateway" 1 1 PR
Total 443 443 35



Thursday, August 11, 2016

Universiteti ne prag te revoltave popullore gjate 1990-91


Blendi Fevziut, ne librin e tij "Piedestale pa statuja" (UET Press, 2011) i ben homazhe levizjeve te Dhjetorit 1990. Edhe pse shkruar ne menyre shkel e shko, Fevziu eshte deshmitar regjistrues i atyre ngjarjeve, dhe ai sjell ne librin e tij disa momente interesante per studiuesit e historise se arsimit te larte ne vend.

Kronika e Fevziut eshte e gjalle e rrefimi duket sikur i mban hapin atyre ngjarjeve. Terheqese eshte sidomos perspektiva e tij intime ndaj disa personazheve te asaj kohe (Frrok Cupit, Lisien Bashkurtit etj.).

Por gjithsesi rrefimet e Fevziut jane te cunguara dhe me pak vlere sa i perket burimeve te tjera, te cilave ai referohet. Per kete faktet e permendura ne rrefimin e tij duhen vleresuar me rezerva. P.sh. mungojne referencat nga gazetat apo materiale te tjera. Disa here personave te perfshire u mungojne emrat e plote apo informacione te hollesishme qe do te mundnin identifikimin. Nje gazetar si Fevziu duhet ti kish hulumtuar me seriozisht dhe jo te nxirrte nje liber si liste pazari. Sa i perket shtepise botuese universitare, botimi eshte shume i dobet dhe mund te kategorizohej me shume si "fiction" nese autori nuk do te ishte pjesemarres direkt i atyre ngjarjeve.

Roli i Universitetit te Tiranes dhe pedagogeve apo administrates del shume pak ne pah. Fokusi i Fevziut jane kryesisht miqte e tij. Prandaj keta piedestal qe rrek te ngreje ai jane karakteret, me te cilet publiku perballet cdo dite ne Talk Show "Opinion", TV Klan. Ndoshta pse autori ka dashur te ndertoje disa pika refernce ndermjet politikaneve te atehershem dhe publikut te sotem. Por gjithsesi per historianet kjo eshte aspak relevante.

Kush eshte i interesuar mund te lexoje disa faqe nga libri ne kete PDF.


Mbi sistemin e arsimit ne RPSSH

Gjeni ketu ne PDF nje dokument arkivor per sistemin e arsimit ne Republiken Popullore Socialiste te Shqiperise.


Dokument: ketu


Sistemi Arsimor i RPSSH ka për qëllim zhvillimin e gjithanshëm të brezit të ri për t’iu përgjigjur nevojave të sotme e të përspektivës së ndërtimit të shoqërisë socialiste, ndërtohet mbi bazën e rendit politik dhe ekonomik, udhëhiqet e frymëzohet nga PPSH dhe gërsheton mësimin, punën prodhuese e praktikat profesionale dhe edukimin fizik e ushtarak.

Në Shqipëri sistemi arsimor plotëson kërkesat e të gjithë punonjësve për arsim, është unik dhe jepet falas. E drejtë për t’u arsimuar e të gjithë qytetarëve pavarësisht nga gjendja shoqerore e seksi, e drejta për të marrë arsim në gjuhën amtare, janë të garantuara në Kushtetutën e RPSSH. Në të gjitha kategoritë e sistemit arsimor mësimi i të rinjve e të rejave realizohet bashkarisht. Në ndihmë të nxënësve e studentëve shteti organizon sistemin e bursave dhe të konvikteve.

 Struktura e sistemit arsimor

Sistemi arsimor në RPSSH ka këtë strukturë:

a) Arsimi parashkollor, që përfshin fëmijët nga 3 deri në 6 vjeç. Ai realizohet në kopshtet parashkollore të tipave të ndryshëm e në shtëpitë e fëmijës të parashkollarëve.

b) Arsimi i përgjithshëm tetëvjeçar, që përfshin fëmijët nga mosha 6 deri në 16 vjeç, është hallka bazë dhe masive e sistemit arsimor, e njësuar dhe e detyrueshme.

c) Arsimi i mesëm, përfshin të rinjtë mbas mbarimit të shkollës tetëvjeçare dhe ndahet në:
1. arsimi i mesëm i përgjithshëm
2. arsim i mesëm professional (shkolla bujqësore, teknike, artistike, pedagogjike, ekonomike etj.).  Arsimi i mesëm është 4 vjet, ndërsa për punonjësit e kategorive të ndryshme që e vazhdojnë këtë lloj shkolle pa shkëputje nga puna, 5 vjet. Shkollat e mesme profesionale janë njëdegëshe e shumëdegëshe.

ç) Arsimi i lartë, ndiqet nga nxënësit që mbarojnë shkollën e mesme dhe realizohet në Universitet dhe në shkollat e tjera të larta. Studimet zgjatin 3, 4, 5 vjet.

dh) Specializimi pasuniversitar organizohet në formën e kurseve 1 deri në 3 vjeçare pranë shkollave të larta ose institucioneve kërkimore shkencore për specializimin dhe perfeksionimin e kuadrit të lartë.

* * *

Në Shqipëri ka edhe shkolla të veçanta, si Instituti i Fëmijëve që nuk Shikojnë e nuk Dëgjojnë shkolla për fëmijë me zhvillim të vonët mendor etj., që punojnë me plane e programe mësimore të veçanta.

Një hallkë e veçantë janë shkollat e ulëta tekniko-profesionale 1 ose 2 vjeçare, mbi bazën e shkollës tetëvjeçare dhe përgatitin punëtorë të kualifikuar në specialitete të ngushta. Ato varen nga dikasteret përkëtase dhe nga Ministria e Arsimit.